Retourbeleid

📌Bij Essensblend bieden we een retourbeleid van 60 dagen. Dit betekent dat je tot 60 dagen na ontvangst van je product de mogelijkheid hebt om een retour aan te vragen.

Hoe start je een retour?

Om een retour te starten, kun je contact met ons opnemen via hello@essensblend.nl.

Als je retour is goedgekeurd, sturen we je instructies over hoe en waar je je pakket naartoe kunt sturen. Artikelen die naar ons worden teruggestuurd zonder eerst een retourverzoek in te dienen, worden niet geaccepteerd.

Je kunt altijd contact met ons opnemen voor vragen over retouren via hello@essensblend.nl.

Retour adres:
Frederik van Eedenhove 9, 3438PV, Nieuwegein

Schade en problemen

Controleer je bestelling direct na ontvangst en neem meteen contact met ons op als het artikel defect is, beschadigd is of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen. We zullen het probleem beoordelen en ervoor zorgen dat het wordt opgelost.

Ruilen

De snelste manier om te zorgen dat je krijgt wat je wilt, is door het artikel dat je hebt, te retourneren. Zodra de retourzending is geaccepteerd, kun je een nieuwe bestelling plaatsen voor het gewenste artikel.

Herroepingsrecht binnen de EU (14 dagen)

In overeenstemming met de Europese regelgeving heb je het recht om je bestelling binnen 14 dagen te annuleren of te retourneren, zonder opgave van reden. Je artikel moet echter wel in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen, ongebruikt, met labels en in de originele verpakking. Zorg er ook voor dat je de bon of een aankoopbewijs hebt.

Terugbetalingen

We laten je weten zodra we je retourzending hebben ontvangen en geïnspecteerd, en of de terugbetaling is goedgekeurd. Als dit het geval is, ontvang je automatisch een terugbetaling via je oorspronkelijke betaalmethode binnen 10 werkdagen. Houd er rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat je bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling verwerkt.

Als er meer dan 15 werkdagen zijn verstreken sinds je retour is goedgekeurd, neem dan contact met ons op via hello@essensblend.nl.

Email: hello@essensblend.nl

📌 Terugbetaling of gratis herverzending is niet van toepassing op de volgende bestellingen:
➢ Succesvol, compleet en in goede staat geleverd
➢ Geretourneerde bestellingen - dit gebeurt alleen wanneer de klant niet bereikbaar is bij levering, het adres van de klant onvolledig of onjuist is, of de klant het item niet heeft opgehaald.

Opmerking: Getekende afleverbewijzen (POD's) zijn niet gegarandeerd en zijn afhankelijk van de lokale bezorger aangezien contactloze levering in de meeste landen wordt uitgevoerd.

Wat betreft retourverzoeken voor correct en volledig ontvangen bestellingen, kunnen klanten de items naar ons magazijn retourneren, maar zelfs als ze het retourneren, kunnen we geen terugbetaling/omruiling van het item verwerken omdat we het juiste product hebben verzonden.


📌 Retourbeleid

 

Als het probleem gegrond blijkt, zullen wij alle kosten dekken om het vervangingsproces te bespoedigen.

In het geval dat geretourneerde artikelen niet aan deze voorwaarden voldoen, kunnen wij uw retour helaas niet verwerken. We behouden ons het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als we vermoeden dat ze zijn gebruikt of beschadigd buiten onze controle.

Zorg er altijd voor dat uw pakket is voorzien van een Track & Trace-code. Verloren retourzendingen zonder bewijs van verzending via een Track & Trace-code komen niet in aanmerking voor compensatie. Het verzenden van uw retour per post zonder Track & Trace-code is op eigen risico. Als klant bent u verantwoordelijk voor de retourverzendkosten, inclusief eventuele douanekosten. Retourkosten worden niet vergoed. Als uw pakket de status "verloren tijdens transport" heeft, zijn wij niet verantwoordelijk voor de retourzending.

Stuur het pakket (met Track & Trace) naar het aangevraagde retouradres: